Proiecte

screenshot-2024-04-24-at-16-26-43.png
screenshot-2024-04-24-at-15-39-29.png
ScenariuMaya Vitkova
CuIrmena Chichikova, Daria Vitkova, Kalina Vitkova
Lansare2014
Durată 2h35
LimbaBulgară

Distribuție

Irmena ChichikovaBoryana
Daria VitkovaViktoria (2nd age)
Kalina VitkovaViktoria (3rd age)
Mariana KrumovaDima
Dimo DimovIvan
Georgi SpasovTodor Zhivkov
Anastasia Ingilizova
Svetoslav DraganovSando
Simeon TsolovStefcho (2nd age)
Ivo KaramanskiStefcho (3rd age)
Miroslav PashovSocialist Man
Eden DeRousseRussian Girlscout

Credite

  • Muzică Kaloyan Dimitrov
  • Fotografie Krum Rodriguez
  • Sunet Ivan Andreev, Kamen Atanassov, Petar Kadiiski, Aleksandar Simeonov
  • Decor Atanas Apostolov
  • Costume Kristina Tomova, Ani Vladimirova
  • Machiaj Zoran Kocov
  • Editare Alexander Etimov
  • Director de producție Vessela Banzourkova, Manol Mitrev, Todor G. Todorov
  • Producător Maya Vitkova, Anca Puiu
  • Țări de origine Bulgaria

Synopsis

Visând la Occident, Boryana este hotărâtă să nu aibă un copil în Bulgaria comunistă. Cu toate acestea, fiica ei, Viktoria, vine pe lume în 1979, în mod ciudat fără buric, și este declarată ,,copilul deceniului în țară‘‘. Răsfățată de statul-mamă până la vârsta de nouă ani, Viktoria se prăbușește în deceniul de notorietate odată cu restul comunismului european. Dar pot oare prăbușirea politică și greutățile vremurilor noi să le apropie în cele din urmă pe Viktoria și pe mama ei reticentă?

 

Premii

CinEast (Bulgaria, 2014)

  • Câstigător - Special Jury Prize

    Maya Vitkova

Munich Film Festival (2014)

  • Câstigător - One Future Prize

    Maya Vitkova

Sundance Film Festival (2014)

  • Câstigător - Grand Jury Prize

    Maya Vitkova

Titanic International Film Festival (2014)

  • Câstigător - Breaking Waves Award

    Maya Vitkova

Bulgarian Film Academy Awards (2015)

  • Câstigător - Best Score

    Kaloyan Dimitrov

Recenzii

It feels fierce and urgent: tremendously designed, acted and shot.

Peter Bradshaw | The Guardian

13.02.2024 | Full review ↗

Eastern Bloc decrepitude has rarely looked as lovely as it does in Maya Vitkova’s “Viktoria,” an offbeat allegorical satire that devolves into a cinematographer show reel.

Nicolas Rapold | The New York Times

28.04.2016 | Full review ↗

Media

Images

screenshot-2024-04-24-at-16-26-56.png
screenshot-2024-04-24-at-16-27-18.png